Jednostavno, izgovaranjem riječi: Samo je Jedan Bog i Muhammed je Njegov poslanik. Ovom formulom vjernik ili vjernica izjavljuju vjerovanje u sve Božije poslanike i objave koje su donisili.
EŠHEDU EN LA ILAHE ILLALLAH, VE EŠHEDU ENNE MUHAMMEDEN ABDUHU VE RESULUHU,
Šehadet znači tvrditi ono što vjerujem a to i izjaviti (očitovati pred drugim ljudima). Šehadetom se tvrdi i očituje pripadnost Islamu.
Kelime-i šehadet ima dva dijela: očitovanje vjere u Allovo Jedinstvo (tevhid) i očitovanje vjerovanja u Muhammedovo -sallallahu ‘alejhi ve sellem- poslanstvo (nebuvet).
Vjerovanje u Allahovo Jedinstvo izražavamo u izreci LA ILAHE ILLALLAH što znači da nema drugog Boga osim Allaha, što nam potvrđuje i Kur’an u suri Ihlas koja glasi:
KUL HUVALLAHU EHAD = Reci: »On, Allah, – je Jedan i Jedini.
ALLAHUS~SAMED = On je Apsolutni kome se sve obraća.
LEM JELID, VE LEM JULED = Nije rodio niti je rođen
VE LEM JEKUN LEHU KUFU VEN EHAD = i Njemu niko nije ravan.«
Vjerovanje u Muhammedovo -sallallahu ‘alejhi ve sellem- poslanstvo podrazumijeva da Muhammed -sallallahu ‘alejhi ve sellem- nije ni po čemu biće koje trebamo obožavati nego samo čovjek kao i drugi ljudi, ali za razliku od njih, on je bio savršeno predan Allahu i obdaren Njegovim poslanstvom. Bijavši savršeni Allahov rob i poslanik pokornost njemu podrazumjeva pokornost Allahu a nepokornost njemu podrazumjeva nepokornost Allahu dželle šanuhu. Mi ne možemo znati Allahovu volju osim kroz posredstvo Njegovih poslanika te stoga nije moguće biti Musliman ignoriranjem bilo kojeg poslanika a za našu epohu ignoriranje puta i vjerozakona objavljenog preko Muhammeda -sallallahu ‘alejhi ve sellem- znači odbiti pokornost Allahu i živjeti protivno Njegovoj naredbi i zakonu. Od svih ljudi Allah dželle šanuhu se obavezao da samo poslanike sačuva od pogrešna mišljenja i vjerske odluke je svaka njihova vjerska odredba i uputa dio vjere i ne smije se poricati. To isto ne važi za bilo koje drugo ljudsko biće. Stoga ashabi, tabini i imami naše vjere Islama su bili podložni nenamjernim pogreškama i ne zadržavaju status nepogriješivosti kao poslanici. Vjerovati da su ljudi nepogriješivi po pitanju vjere kao i po pitanju bilo čega drugog je zabluda. Pogriješivost najboljih pripadnika Islama kao što su to prve generacije Muslimana nije namjerna i ona ne nosi sa sobom atribut odgovornosti koja analogno uzrokuje naše krivljenje istih. To su najbolji vjernici i ljudi nedvojbena ihlasa i predanosti Allahu, Poslaniku i Islamu. Svako kritiziranje tih Islamskih zvijezda vodilja podrazumjeva griješenje na naš račun iako se mudžtehidima dozvoljava i stavlja u zadatak da slijede ono najbolje i najispravnije od njihovih riječi i djela. Svaka njihova greška je bolja od naše prividne tačnosti jer je ihlas i predanost tih velikana garant njihove bliskosti i pronicljivosti po pitanju vjerskih stvari. Ignoriranje i odvajanje od njihovih riječi i djela je put nizbrdo prema paklenoj provaliji. Da nas Allah Milostivi sačuva takvog ponašanja. Amin!
Uzvišeni Allah je odabrao Muhammeda -sallallahu ‘alejhi ve sellem- za svog posljednjeg poslanika da ljudima dostavi i objasni završnu objavu i da im bude primjer kako se u životu treba vladati. Zato mi slijedimo Poslanika Muhammeda -sallallahu ‘alejhi ve sellem- i njegovo učenje, mnogo ga volimo i cijenimo.
KUL HUVALLAHU EHAD = Reci: »On, Allah, – je Jedan i Jedini.
ALLAHUS~SAMED = On je Apsolutni kome se sve obraća.
LEM JELID, VE LEM JULED = Nije rodio niti je rođen
VE LEM JEKUN LEHU KUFU VEN EHAD = i Njemu niko nije ravan.«
Vjerovanje u Muhammedovo -sallallahu ‘alejhi ve sellem- poslanstvo podrazumijeva da Muhammed -sallallahu ‘alejhi ve sellem- nije ni po čemu biće koje trebamo obožavati nego samo čovjek kao i drugi ljudi, ali za razliku od njih, on je bio savršeno predan Allahu i obdaren Njegovim poslanstvom. Bijavši savršeni Allahov rob i poslanik pokornost njemu podrazumjeva pokornost Allahu a nepokornost njemu podrazumjeva nepokornost Allahu dželle šanuhu. Mi ne možemo znati Allahovu volju osim kroz posredstvo Njegovih poslanika te stoga nije moguće biti Musliman ignoriranjem bilo kojeg poslanika a za našu epohu ignoriranje puta i vjerozakona objavljenog preko Muhammeda -sallallahu ‘alejhi ve sellem- znači odbiti pokornost Allahu i živjeti protivno Njegovoj naredbi i zakonu. Od svih ljudi Allah dželle šanuhu se obavezao da samo poslanike sačuva od pogrešna mišljenja i vjerske odluke je svaka njihova vjerska odredba i uputa dio vjere i ne smije se poricati. To isto ne važi za bilo koje drugo ljudsko biće. Stoga ashabi, tabini i imami naše vjere Islama su bili podložni nenamjernim pogreškama i ne zadržavaju status nepogriješivosti kao poslanici. Vjerovati da su ljudi nepogriješivi po pitanju vjere kao i po pitanju bilo čega drugog je zabluda. Pogriješivost najboljih pripadnika Islama kao što su to prve generacije Muslimana nije namjerna i ona ne nosi sa sobom atribut odgovornosti koja analogno uzrokuje naše krivljenje istih. To su najbolji vjernici i ljudi nedvojbena ihlasa i predanosti Allahu, Poslaniku i Islamu. Svako kritiziranje tih Islamskih zvijezda vodilja podrazumjeva griješenje na naš račun iako se mudžtehidima dozvoljava i stavlja u zadatak da slijede ono najbolje i najispravnije od njihovih riječi i djela. Svaka njihova greška je bolja od naše prividne tačnosti jer je ihlas i predanost tih velikana garant njihove bliskosti i pronicljivosti po pitanju vjerskih stvari. Ignoriranje i odvajanje od njihovih riječi i djela je put nizbrdo prema paklenoj provaliji. Da nas Allah Milostivi sačuva takvog ponašanja. Amin!
Uzvišeni Allah je odabrao Muhammeda -sallallahu ‘alejhi ve sellem- za svog posljednjeg poslanika da ljudima dostavi i objasni završnu objavu i da im bude primjer kako se u životu treba vladati. Zato mi slijedimo Poslanika Muhammeda -sallallahu ‘alejhi ve sellem- i njegovo učenje, mnogo ga volimo i cijenimo.
0 comments:
Post a Comment